Bubbelroom lever inte som de lär!




e-handelsföretaget Bubbleroom lever inte som de lär. Under de senaste månaderna har det blivit allmänt känt att Bubbleroom enbart köper CPO kampanjer. CPO innebär att man endast betalar för sina annonser om de leder till ett köp. t.ex. lägger aftonbladet ut en annons som sedan generar ett köp på bubbleroom så betalar bubbleroom 140kr till aftonbladet.

Detta är det i särklass effektivaste sättet att köpa reklam på, man tar helt enklet inga risker.

Igår så ringde det en säljare från bubbleroom och ville sälja annonser på deras sida. Jag sa att de var intressant men endast om vi fick köpa en CPO eller CPC (Cost per click). Säljaren ville enbart sälja CPM som betyder att man betalar t.ex. 50 000kr för att synas på deras sida under 2 mljoner visningar.

Jag sa till henne att jag på min höjd kunde tänka mig att köpa CPC (att betala x antal kronor för varje klick sidan)

Säljaren bad att få återkomma vilket hon senare gjorde. Jag fick en offert där jag fick betala 15kr per klick vilket är svindyrt!

Bubbleroom lever inte som de lär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback